Az endo belly hadjárat
Avagy miért puffad olykor 4 hónapos terhes hassá egy meddőséggel diagnosztizált nő hasa

 

Az instagramon látom, hogy bátor nők osztják meg a felpuffadt hasukról a fotókat, hogy ezzel is felhívják a figyelmet az endometriózis egy szokatlan tünetére. Én magam is tapasztaltam az indokolatlan hasgyarapodást, ami tényleg pillanatok alatt következik be. Szerencsére a második műtétem óta azért nem annyira látványos.

Évekkel ezelőtt egy Burger Kinges menü elfogyasztása után furcsán kapaszkodtam a metrón, előretolt hassal, jóllakottan és egy kedves hölgy átadta nekem a helyet, mert azt gondolta terhes vagyok. Akkor még az is lehet, hogy nem is volt endoetriózisom, de azóta sajnos gyakran tapasztalom, hogy 3-4 hónapos kismamának nézek ki. Ez azért sajnálatos csak, mert valójában nagyon szeretnék édesanyává válni, nagyon szeretném a tükörben nézegetni az egyre gyarapodó hasamat, de pont az endometriózis az, ami miatt tavaly óta a meddő címkével ellátottak táborát erősítem. Különösen fájdalmas tehát, amikor látom az ismerősök tekintetében a kérdést, látva olyakor a nagyobb hasamat: terhes vagy?

Megpróbáltam utánajárni, hogy mitől is lehet ez a jelenség, az endometriózisos haspuffadás. Természetesen, mint minden ezen betegség esetében, ez is rejtély, de vannak lehetséges magyarázatok. Az endometriózis összetett betegség, és minden nőt másképp érint. Az első elmélet szerint a puffadás egy menstruációs periódust kísér. Amikor a más szerveken növekvő endometrium szövet úgy gondolja, hogy ideje menstruálni, a nők belső vérzéssel kezdenek, és a testben gyulladás lép fel. A másik nézet szerint a bélrendszer érzékenységének tudható be. Ezért is különösen fontos, hogy figyeljünk oda a táplálkozásra, de esetünkben nem elegendő, hogy egészségesen eszünk, azt is meg kell figyeljük, mire hogy reagál a testünk. Ami után puffadást tapasztalunk, azt írjuk fel és lehetőség szerint hagyjuk ki az étrendből. Ez nagyfokú tudatosságot igényel.

 

Kép: healendo.com

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr6816311036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia