Endo diéta és a bűnözés
Lehet? Nem lehet? Talán?

A hétvégén elutaztunk feltöltődni, kikapcsolódni, sétálni az őszi falevelek között. Habár az idő elég ködös, hideg volt, ez sem szegte kedvünket, gyönyörű volt a természet a mesés színkavalkáddal, amit csak ebben az évszakban láthatunk.

Mielőtt az endometriózis hatására belekezdtem volna a tudatosabb étkezés megismerésébe, a korábbi posztokban említett ételcsoportok elhagyásába, büszke voltam arra, hogy mindent ehetek. Rendszeresen tettem szalonnát az ételekbe ízesítőként, meg sem kottyant egy paraszttál, húst tudtam hússal enni, tésztát minden mennyiségben. Aztán ez a betegség felhívta a figyelmemet arra, hogy a szervezetemnek szüksége van több egészséges táplálékra, vitaminban dús étkezésre, gyümölcsre és több folyadékra. Igyekszem betartani mindezeket, de felmerült bennem a kérdés, ehetek zsíros kenyeret még valaha? Bűnözhetek olykor olykor?

A hétvégi kikapcsolódás alkalmával úgy válaszoltam meg magamnak a kérdést, hogy igen, de: módjával. Nem akarom teljesen kizárni magamat a gasztronómia minden irányú élvezetéből, számomra ez az egyik legnagyobb hobby és szenvedély. Fontosnak tartom az egészséges életmódot, de pl egy pár napos nyaralás (őszölés) alkalmával úgy érzem, belefér a bűnözés. Tehát ettem glutént, kevés marhahúst, sima tejes édességet is. Viszont meglepődve tapasztaltam az egyik este, hogy fáj a hasam. Lehet, hogy a szervezetem a két hónapos odafigyelés után meghökkent és kifejezte nemtetszését. A testem jelzéseit követve fogok engedni a bűnözésnek néhanapján, mert nem megvonni akarom magamtól a dolgokat, csak egészségesebb örömöknek szeretnék hódolni. Még keresem a jó megoldást.

Ti mit gondoltok az endo diéta melletti bűnözésről? Tiltólistás vagy néha néha belefér valami, amit megkívánsz?

További infók az endometriózisról a blogomon:  https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/

 

Kép: hu.stockfresh.com

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr516258998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zordogon 2020.10.30. 11:42:56

Szerintem belefér. Főleg, ha nem bűnözésnek éljük meg, hanem elfogadható jónak, ami emlékeztet, nem kell végletekben gondolkoznunk :)

h.e.g 2020.10.30. 11:46:49

Igazad lehet ebben! :) A bűnözés szóhoz túl sok negatív érzés társul.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia