Visszatérés a home offic-ból az irodába

Az elmúlt egy év embert próbáló volt az egész világ számára, nem is részletezném, hiszen ebben élünk, mindannyian tudjuk mi és hogyan folyik körülöttünk.

Azonban fontosnak tartom arról is beszélni, hogy milyen lelki nehézségekbe ütközik a hosszú hónapok home office lehetősége után a munkába való visszatérés.

 

Nekem elég nagy változást jelent, hogy míg múlt héten otthon, a kanapéról ülve dolgozhattam, maszk nélkül, biztonságban, e hét hétfőtől azonban minden átmenet nélkül 8 órában ülhetek bent egy irodában sokad magammal, maszkban. Egy dolog, hogy ma megfájdult a fejem az egész napos maszkviseléstől, de a lelki alkalmazkodás talán még ennél is kritikusabb, mert nem ennyire látványos érzetekkel társul. Szorongásos tünetek jelezhetik, hogy számunkra lassabb tempóban lenne jó kezelni ezt a változást, persze, ezt a legtöbb esetben nem mi döntjük el.

 

Szerintem nem normális dolog azt elvárni tőlünk, munkavállalóktól, hogy egyik pillanatról a másikra, csináljunk úgy, mintha mi sem történt volna az elmúlt évben és mintha nem zajlanának körülöttünk még mindig olyan folyamatok, amik megviselnek, ha beszélünk róla, ha nem. Hónapokig voltunk otthon, bezárva, nem találkoztunk igazán emberekkel, így teljesen érthető, ha a munkahelyre visszacsöppenve 50-100-200 ember közé nem lehet elvárhatóan zökkenőmentes mindenki részére.

 

A visszatérést segítő tényezők a munkáltató és a munkavállalók kölcsönös felelősségével:

-          megfelelő higiéniai szabályok betartása és betartatása

-          önmagunk és munkatársaink védelme: maszkviselés, még ha a csökkentett oxigén sincs jó hatással ránk

-          több kötelező pihenő beiktatása (ezt önkényesen eldönthetjük – menjünk levegőzni cigi nélkül is)

-          fokozatos visszatérés: lehetőség a fél home office-ra, vagy a korábbi hazamenetelre

-          türelem

-          jelen ismereteink szerint az oltás megléte jobb, mintha nem lennénk oltva, de az oltás sem jelent 100%-os biztonságot

-          attól, hogy oltva vagyunk, még hordozók lehetünk, így fokozottan figyelni kell a még nem oltott kollégákra különösen is

-          kommunikáció: beszéljünk róla a főnökeinkkel, hogy számunkra hogyan komfortos ennek a helyzetnek a kezelése (ha van rá lehetőségünk)

-          fogadjuk el, hogy erről a kérdésről mindenki máshogy gondolkodik, így maximum a céges policyre tudunk igazán hatással lenni és a saját reakcióinkra

 

Nektek van valami jó ötletetek, hogyan lehet jól kezelni ezt a gyors változást? Hogyan tapasztaljátok a saját bőrötökön a változást? Kommentben írjátok meg!

 

Kép: pexels.com (cottonbro)

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr3016515278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2021.04.28. 13:16:55

Eleve nem értem, mi a fasznak kellene visszatérni? Azért, hogy a cég megkapja az év környezetszennyezõje díjat, mert a dolgozóit napi két órán át utaztatja az otthoni és a munkahelyi számítógép között? Azért, mert a cég mindenáron szeretné a béka segge alá levinni a produktivitást azzal, hogy a nyugodt csendes otthoni körülmények helyett egy nyitott irodában 10 emberrel a nyakadban kell koncentrálni a feladatod elvégzésére ? Vagy feleslegesen sok a pénz irodabérletre ? Azt fel lehetne esetleg használni béremelésre. Vagy a pályaalkalmatlan vezetõk végkielégítésére.

Alick 2021.04.28. 14:11:56

@midnight coder: Teljesen egyetértek!
Éljünk a technikai lehetőségekkel és aki tud és szeret home office-ban dolgozni, az továbbra is otthonról végezze a munkáját.

Alick 2021.04.28. 14:13:15

Nem egy olyan ismerősöm van, aki életének egyik legnyugodtabb munkás időszakaként élte meg eddig a home office munkát.

Semper Fidelis 2021.04.28. 15:00:02

@midnight coder: Szerencsés ember vagy :) Az én munkahelyemen egy légtérben 300 ember volt. Nem is szólva arról, hogy az én open office (gyűlölöm, utálom) helyem a projektmenedzserek mellett volt. Egész nap óbégattak, telefonáltak, meg játszották a nagyon fontost, májlsztónoztak, meg szkópoltak. Vettem egy drága fülhallgatót, de néha még azon is behallatszott a dumájuk. Én mint programozó, baromira szenvedtem ettől.

Nem is szólva arról, hogy itthon órákkal többet dolgozok. Ott 4-kor letettem a lantot, itthon nem ritka az, hogy este 7-kor még nyomom. Szerintem semmi értelmük ezeknek az irodaház-szörnyeknek, full értelmetlen az egész.

midnight coder 2021.04.28. 16:52:00

@Semper Fidelis: Fülesem nekem is volt, de egy idõ után fájt a fülem tõle. Pár óráig jó volt naponta, de aztán le kellett rakni. És mondjuk a hallásomnak sem annyira tett jót.

h.e.g 2021.04.28. 17:33:56

@Alick: Így igaz! Fel kéne ismerni, hogy ha home office-ban is jól működtek a dolgok, akkor lehetőséget kéne adni a továbbiakban is rá, pláne, hogy még egyáltalán nem lélegezhetünk fel, már, ami a vírushelyzetet illeti

h.e.g 2021.04.28. 17:37:04

@Semper Fidelis: Borzalmasan nehéz lehet dolgozni olyan körülmények között :(
Otthonról én is gyakran este is még az e-maileket válaszoltam, eltolódott a munkaidő, nem voltak igazi keretek, mégis sokkal jobban éreztem magam otthon, egyszerűen azért, mert nyugodtabb volt és az itthoni dolgokkal is jobban haladtam.

h.e.g 2021.04.28. 17:38:40

@midnight coder: Túl korai még ez az egész szerintem is. A munkáltatóknak is át kéne jobban gondolni az elmúlt egy év tanulságait és rugalmasabban kezelni a munkaidőt és a munkavégzés helyét - már, aki megteheti.

Semper Fidelis 2021.04.28. 20:56:03

@h.e.g: Én heti átlag 12 órával többet dolgozom mióta itthon vagyok. Nekünk szerintem még jó ideig nem kell bemenni, utána sem heti 5 nap lesz, hanem csak 3. Ez a heti 2 nap home office viszont nálunk kötelező lesz, ha akarod, ha nem. Ezt a 3-2 döntést egyébként a munkahelyem már a pandémia előtt meghozta.

h.e.g 2021.04.29. 14:32:29

@Semper Fidelis: Szia! Ez elég jól hangzik, szerintem sokan kiegyeznénk vele. Téged hogy érint, jó megoldásnak tartod?
A heti 12 óta plusz munka viszont kemény - gondolom home office-ban nem fizetnek túlórapénzt. Szerinted mitől növekedett meg így a munkaóra száma?

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia