Együnk minél színesebben
avagy az édesburgonya a hormonegyensúlyért

 

A hormonegyensúly megteremtése az endometriózisban érintett nőknél elengedhetetlenül fontos, de stresszes életmód, helytelen táplálkozás stb hatására bárkinél felborulhat a rend, tehát nem árt tudni egy- két segítő élelmiszerről, amiket a normál működés érdekében érdemes fogyasztani.

A bioflavonoidok támogatják a hormonháztartásunk szabályos működését. De mik is ezek a vegyületek? A bioflavonoidok olyan színes vegyületek csoportjába tartoznak, amelyek megtalálhatók sok gyümölcsben és jó néhány zöldségfélében, valamint lényeges szerepet játszanak a C-vitamin felszívódásában és annak a szervezetben történő feldolgozásában. A flavonoidok az esetek többségében a növényeknek a színanyagai. Ezért érdemes minél színesebben étkeznünk, több élénk színű zöldsége, gyümölcsöt fogyasztani.

A teljesség igénye nélkül: édesburgonya, sütőtök, málna, áfonya, zöldleveles zöldségek, zöldfűszerek és a kurkuma.

Ezek közül beszereztem a piacon az édesburgonyát és a sütőtököt és egy édes-krémes levest készítettem belőle. 

Fűszeres édesburgonya-krémleves: olyan laktató, mint egy főzelék - Receptek  | SóborsRecept:

Sütőben megsütöttem a két fő hozzávalót, a belsejüket kikanalaztam, előzőleg megpirított hagymán még megfuttattam, felöntöttem zöldség lével, sóztam, borsoztam, egy kevés kurkumával is meghintettem, hogy minél több flavonoidot jutassak a szervezetembe. Kókusztejszínnel krémesítettem, majd botmixerrel összeturmixoltam. A végén reszteltem bele egy kis gyömbért. Pirított tökmag került a leves tetejére és egy kevés sült sajt.

Nem tudom, hogy az alábbi állítások igazak-e maradéktalanul, de nézzünk egy kis étkezési színskálát:

A vörös ételek fűtik és feltöltik a testet, erősítik a vért.

A sárga ételek természetes hashajtó hatásúak. A reggel éhgyomorra elsőként fogyasztott narancslé segít eltávolítani a szervezetből az előző napról bennmaradt, emésztetlen táplálékokat.

A zöld ételek kitisztítják és fiatalon tartják a szervezetet.

Kép: aimento.blog.hu, sobors.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr2316293742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia