Érzelmi kimerültség

Honnan tudod, hogy a tűrőképességed határára értél? Van ennek biztos előjele? 

 

A február egy nehéz hónap, most meg különösen is. Hideg, szél, eső, havas eső, sötétség és covid. Már mindenki várja a tavasz beköszöntét. Pár pillanatra reményt tudtak adni a héten nyíló hóvirágok, majd befedte őket a hó. Sokszor vagyunk így a hangulatunkkal is. Egyik reggel jól ébredünk, mintha minden rendben volna, majd jön a szembesítés: maszk, munkahelyi stressz, egészségügyi megpróbáltatások, családi konfliktus, bármi, ami kizökkent. Szerintem nem baj, ha kizökkenünk, én abban látom a problémát, ha benne is maradunk...napokra, hetekre, vagy akár hosszabb időre. 

 

Az érzelmi kimerültségnek számos jele figyelhető meg: Ha könnyebben felhúznak a legapróbb dolgok is, ha az átlagosnál is jobban zavarnak az emberek a munkahelyeden vagy a tömegközlekedésen, ha nem múlik el a lehangoltság, ha minden reggel fáradtan ébredsz, ezek mind arra figyelmeztetnek, hogy ideje megállni és körülnézni. Ideje megállítani a mókuskereket, mielőtt még kiesnél a túlpörgött kerékből és komoly sérüléseket szereznél.

Évekkel ezelőtt kaptam egy figyelmeztetést a megállásra és ezáltal időt a lelassulásra, töltekezésre. Hetek óta pörögtem, feszült voltam, ingerlékeny, semmi sem volt jó, szinte mindenen felhúztam magam és csúnyán hangot is adtam ennek. Emlékszem, telefonhívásban voltam, miközben megcsörrent a mobilom is, közben a folyóson hangosan beszéltek a kollégáim, nem tudtam koncentrálni, felhergeltem magam (stb), kirohantam az ajtóhoz, bevágtam és ahogy fordultam vissza, a másik ajtó éle eltalálta az orromat...eltört. Azt hiszem nagyon könnyen megúsztam, lehetett volna sokkal rosszabb is. Mind a mai napig sokszor eszembe jut, amikor futok magam után egy-egy nagyon hajtós időszakban és őrült indulatok közepette válaszolok a legnormálisabban feltett kérdésekre is.

 

Ismerős?

 

Vagy ismerős az, amikor az egyetlen dolog, amit tenni tudsz, az a sírás? Ilyen is előfordult már párszor, amikor nem bírtam abbahagyni a sírást az idegi kimerültség miatt. Na, az a környezetemnek is egy jó jelzés volt, hogy nem vagyok tovább terhelhető.

 

Tippek az érzelmi kimerültség elkerülésére vagy a feloldására:

- jelöld ki a határaidat és ne engedj belőlük

- meditáció

- jóga

- nagyobb intenzitású sport

- ha csak 2 perced van és gyors segítség kell: mély belégzés, hosszú nagy kilégzés váltakozva a gyors nagy kilégzéssel

- citromfűtea

- fordítsunk több figyelmet az önismeretünkre

 

Neked van jól bevált ötleted? Írd meg kommentben!

 

Kép: napiremeny.blog.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr4216423830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia