Elfolyó napok
Avagy a home office előnyei/hátrányai és a napirend csodája

Néha home officeban vagyok, néha nem. Nem nagyon tudok alkalmazkodni egyik helyzethez sem igazán. Megszokom az otthoni létet, az új időbeosztást, majd ismét be kell menni az irodába, ahol úgy teszünk, mintha minden rendben volna a világban. Pedig nagyon nincs. Aztán amikor erősödik a vírushelyzet, ismét otthon találom magam a kanapén. Ülök a lap top előtt, nézem a képernyőt, ugyanúgy veszegetem fel a telefont, mintha bent lennék, de mégis tök más. Az az érzésem, hogy be kéne dobjak egy mosást. Két emil között elmosogatok, amire este már nem volt energiám, mert még 8kor is a gép előtt ültem és dolgoztam. Otthon nincs munkaidő. Otthon minden egybefolyik.

Az elmúlt egy év ebben a kettősségben alakult, és tudom, hogy a szerencsések közé tartozom, akiknek megmaradt a munkája, de azok közé is tartozom, akiknek kezeiben összetörik a homokóra és az idő szemcséi gyors ütemben peregnek lefelé. Hiába próbálom összesöpörni és visszatölteni a törött üvegbe, ez lehetetlen.

Egy év telt el az életemből, amiben sok elvesztegetett idő volt. Munka helyett sorozatot néztem, otthoni tevékenységek helyett dolgoztam, baráti kapcsolódás helyett porszívóztam.

Hogyan lehet jól alkalmazkodni a folyamatosan változó helyzetekhez?

Lelkileg sem könnyű utolérni magamat, amit jól mutatnak a mackónadrágos zoom megbeszélések.

 

Van azonban valami, ami bevált ebben az időszakban – már, amikor tartani tudom magam hozzá – ez pedig a napirend.

Megtervezem, hogy milyen tevékenységeket szeretnék egy napon belül elvégezni, felállítok egy sorrendet és élveztem, ahogyan szépen a nap folyamán kihúzom a listáról a megvalósított feladatokat. Állandó napirendi pontjaim a jóga, a meditáció, az írás, egy inspiráló TED videó és az olvasás. A változó részek pedig a munkahelyi és az otthoni feladatok aktualitása szerint alakul. Ennek segítségével a tudatosabb napjaimon a káoszból rendszert tudok varázsolni.

 

Neked mi vált be?

 

Kép: pixaby

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr1716470724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia