Nagyböjt első napja: hamvazószerda

A nagyböjti idő, a húsvét előtti 40 napot jelenti, előkészületi, bűnbánati idő. Felkészülés Jézus Krisztus feltámadásának ünnepére.

Számomra ez idén több annál, minthogy nem eszem péntekenként húst. Bevallom, az elmúlt években nem is sikerült maradéktanul betartanom. Most azonban szeretném ezt az időszakot a családalapítás szellemében tölteni, szeretném a 40 nap alatt még jobban megélni a hitemet – a hitemet arra vonatkozóan, hogy endometriózissal is lesz gyerekem. A hitben való hitemet. Szeretnék elmélyülni, szeretnék nem félni feltárni a sebezhető oldalamat. Szeretnék őszintén bocsánatot kérni, de ugyan ilyen fontosnak tartom, hogy magamnak is megbocsássak. El szeretném elengedni az önmarcangolást, a nem vagyok elég jó, a nem vagyok alkalmas bénító érzését. Szeretnék testben és lélekben is megtisztulni, megújulni, megerősödni. A böjt számomra nemcsak a valamiről való lemondást jelenti, hanem a valamivé válás valós igényét, konkrét lépéseket mind a hitem megerősítése, mind az egészségem megóvása felé.

Szerencsére nem kell egy teljesen új dolgot kitaláljak, csak folytatnom kell azt az utat, amin járok, de a 40 napban még fókuszáltabban, még konkrétabban.

-          amikor elbizonytalanodom vagy elkeseredek, hogy vajon lehetek-e anya az endometriózissal, akkor tudatosan azt mondom: igen, a hitem szerint anya leszek.

-          amikor azt érzem, hogy nem vagyok elég jó, akkor azt mondom: pont jó vagyok, pont így vagyok jó erre a feladatra.

-          amikor elborít a stressz, akkor adok magamnak időt. Megállok és vagy meditálok, vagy csak légzőgyakorlatokat végzek, vagy csak adok magamnak 2 percet és megiszom egy pohár vizet. Mindegy hogyan, de megállítom a stressz mókuskerekét, amibe nagyon könnyű bepörögni.

-          amikor azt érzem, kihasználnak, a határaimat nem veszik figyelembe, akkor bátran kiállok magamért.

-          amikor fáradtnak érzem magam, akkor még jobban figyelek az egészségemre: sok folyadék, több gyümölcs, rendszeres vitaminok és sport. Igen a sport, ha fáradt vagyok, akkor különösen is.

-          amikor rosszat gondolok másról, akkor figyelmeztetem magam és elmondok mellé egy jó tulajdonságot is róla

 

És a te 40 napod hogy néz ki?

 

Kép: dreamsime.com

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr3316430768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia