Gasztro-endometriózis
Mit célszerű kerülni

Nemrég kiderült számomra, hogy van pár dolog, amiről le kell mondani az egészségem érdekében. Nem is olyan régen még büszkén ettem a szalonnát kolbásszal és hagymával, mert szerencsés vagyok, hogy nincsen ételallergiám. Na, az továbbra sincs, de tanácsos néhány ételt kerülni. De vajon miket?

Az interneten olvastam utána, meghallgattam ebben a témában tartott online konferenciát és megkérdeztem az orvosomat is. Ő volt, aki azt mondta: ebben a témában még folynak a kutatások, senki sem tud semmi biztosat, ezért van ez a rengeteg egymásnak ellentmondó információ. De azért adott támpontot: kerüljem: a vörös húst, cukrot, glutént és a laktózt. Azóta igyekszem ezekre figyelni, bár bevallom az első napokban szinte sírva fakadtam a bolt kellős közepén, amikor rájöttem, hogy ezt sem ehetem, azt sem és azt sem, sőt még azt sem. De aztán rájöttem, hogy ezek nélkül is lehet változatosan és ízletesen főzni. A későbbiekben receptötleteket is szeretnék megosztani veletek.

Igyekszem figyelni a testem jelzéseit, és aszerint étkezni. Figyelem, hogy mitől puffadok, mitől fáj a hasam, mikor nehezülök el stb, és ez számomra a legjobb visszajelzés. Mióta a fenti dolgokat nem, vagy csak ritkán fogyasztom, azóta könnyebbnek érzem magam, nem puffadok és még fogytam is. Én azon szerencsések közé tartozom, akiknek az endometriózis nem okoz tüneteket. Az én egyetlen tünetem, a meddőség. De nincs fájó menstruáció, elviselhetetlen hétköznapok. Így „csak” a meddőség elviselhetetlen bélyege nyomja a vállamat. De dolgozom magamon több eszközzel, hogy ezt az akadályt is jól átugorjam.

Ti mit hagytatok el a bevásárló listátokról, mióta megtudtátok a diagnózist?

Kép: facebookról

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr10016211614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia