Gasztro-tipp: az elegáns gnocchi és a hétköznapi nudli esete

Az otthoni karantén vagy egy nyugisabb hétvégi nap remek lehetőséget kínál a főzőcskézéshez. Szeretek új receptekkel kísérletezni, de leginkább azt a szabadságot szeretem, hogy a saját fejem után mehetek a hozzávalók kiválasztásában, az ízek párosításában, a színek és formák variálásában. Természetesen arra törekszem, hogy endo-kompatibilis ételeket főzzek, így esett a választásom a gnocchira.

A ma is nagyon népszerű burgonyás gnocchit az 1880-as évektől készítették Olaszország-szerte, számos formában megtalálható azóta a legtöbb ország étlapján. Hazánkban a nudli névre hallgató, vastagabb verziót részesítették előnyben nagymamáink, illetve szemlemorzsával készítve a vadas marha köreteként elhíresült zsemlegombóc is ehhez a metodikához hasonlóan készül (imádom, ahogy anyukám készíti). Biztos a ti nagyszüleitek is előszeretettel készítettek lekváros nudlikat, amiket a hatalmas tésztanyújtó fa deszkán sodortak, elevenen él a kép az emlékeimben, minden csupa liszt volt és igazi békebeli hangulat.

Bárhogyan is nevezzük ezt a jól variálható alaptésztát, nagyon könnyen elkészíthető és akár egy szuper közös családi program is lehet, ahogyan a gyerekek a kis kezeikkel formázzák a nudlikat.

 

Zsályás gnocchi

kb 1 kg főtt krumpli (lehet sütőtökpürével, batátával is színesíteni)

teljes kiőrlésű liszt

2 tojás

só, bors, friss zsálya

laktózmentes vaj

parmezán

A kihűlt krumplikat jó alaposan összenyomtam egy villával, belegyúrtam a tojásokat, a sót és a zsálya egy részét. Fokozatosan adagoltam hozzá a lisztet, amíg egy jól formálható tésztát nem kaptam. Kis adagokat vettem ki a tálból, átgyúrtam és lisztezett pulton hosszú kígyókat sodortam belőle. Ezeket 1-2 cm-es darabkákra vágtam, majd villában kicsit formáztam a tetejét. Forrásban lévő sós vízbe tettem és amint a felszínre jöttek kivettem őket.

Szinte bármilyen szósszal jól mutatnak, én most egy egyszerű zsályás vajmártást készítettem hozzá, zsályaropogóssal és parmezánnal. Isteni lett!

Mivel nagyobb adagot készítettem, a következő formázás után fokhagymás tejszínes öntete kapnak a kis krumplinudlik.

És már kitaláltam az ezt követő verziót is, amit paradicsommártással fogok a végén a sütőben összesütni, természetesen sajttal a tetején.

 

Kép: divany.hu (ha saját képre lennétek kíváncsi, akkor nézzétek meg a gasztroendometriózis instagram oldalt)

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr4016324250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia