Testünk jelzései

Azoknak, akiknek az élet azt a nehézséget / lehetőséget dobta, hogy élelmiszerekre érzékenyek, fontos, hogy jól működő radarjuk legyen. Ez a radar azt a figyelmet jelenti, amivel megvizsgáljuk testünk jelzéseit: puffadás, hányinger, kiütések, diszkomfort érzet, fájdalom stb. Mert ezekből a jelekből olvasva tudunk továbblépni a gyógyulás útjára.

Én az endometriózisos tünetek némelyikéről tudok írni, amiket megfigyeltem magamon. Pár hónapja kiiktattam az életemből a laktózt, a glutént, a finomított cukor jelentős részét és a vörös húsokat. Én így próbálok tenni az egészségemért. Igen ám, de amikor a férjem egy kiváló bárány ragut készít vacsorára, nem bírok ellenállni. (Szerintem nem is kell mindennek ellenállni.) A felsorolt dolgok elhagyásával jelentős változást élek meg, könnyebbnek érzem magam, nem fáj a hasam, jó a közérzetem. Éppen ezért volt számomra egy nagyon érdekes tapasztalat pár hete az autópályán, amikor egy espresso helyett normál tejes cappucinót kaptam. Nem volt energiám vitatkozni, megittam hát, mi baj lehet? Alighogy elkezdtük újra gyűrni a kilométereket, rettentően elkezdett fájni a hasam, élesen is és tompán is, alul is felül is. El is felejtettem már milyen érzés ez a fájdalom, ekkor jöttem rá, hogy tényleg jól teszem, ha a kerülendő dolgokat valóban elkerülöm. A testem nagyon intelligens módon pár perc múlva már jelezte is, hogy valami nem okés, ezt nem szeretné többet. Így hát ez egy jó megerősítés volt.

Különben is, nagyon hálás vagyok a testemnek, mert két hónappal a műtét után minden olyan, mint előtte volt, ezt a minap jegyeztem meg, amikor hastáncolni próbáltam a fürdőszobában, két hónapja még segítséggel tudtam bemászni a kádba.

Mennyi mindenen ment keresztül a testem a két műtét során, de felépült, minden szépen helyreállt. Nagyon hálás vagyok hát neki, az a legkevesebb, hogy törődöm vele, nagy becsben tartom és figyelem a jelzéseit.

 Fáradtság, hasfájás, sárga bőr... | Új Szó | A szlovákiai magyar napilap és  hírportál

Képek: corvinorvosirendelo.hu, ujszo.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr4916346754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia