Átgondolások
Avagy az én endo-történetem röviden

Az új év közeledtével kézenfekvő lenne egy számadás a mögöttem álló évről. Szeretem összeírni rendszeresen a gondolataimat, de nem mindig teremtem meg erre az időt, de ha lecsendesülök, adok magamnak egy órát, vagy többet, egy bögre forró kávét és a karácsonyi maradék süteményeket, akkor szinte magától jönnek a szavak, a kérdések, a megoldások, a lehetőségek. Lehetőség pedig mindig van, minden nap, minden reggel, nem csak újév fordulóján.

2020 január első napjaiban kaptam meg a diagnózist az első műtétem után egy hónappal, hogy endometriózisom van. Nem tudtam mi ez, az akkori orvosom sem mondott róla semmit sem. Nem is nagyon tudtam vele mit kezdeni, elolvastam pár ijesztő internetes bejegyzést, repkedtek a jobbnál jobb szavak: meddőség, műtétek sora, fájdalom stb. Így úgy döntöttem befejezem a Dr Google rendel című fejezetet és inkább homokba dugom a fejem. Amit viszont elkezdtem: kicsit jobban odafigyelni az étkezésemre, az egészséges táplálkozásra, a mozgásra, hogy a várva várt baba idén végre megfoganhasson és megszülethessen. Teltek a hónapok és semmi, pontosabban jött persze a covid, a home office, de az életem leglényegesebb területén semmi. Próbálkoztam pszichológussal (nem voltunk kompatibilisek), gyógyteákkal, erősítettem a hitemet és egyre többet olvastam utána az endometriózisnak. Úgy döntöttem aztán, kezembe veszem a dolgokat, keresek egy orvost, akinek ez a szakterülete, ma már kijelenthetem, hogy jó döntés volt, az új orvosommal maximálisan meg vagyok elégedve. Mivel a decemberi műtét során nem tartották fontosnak, hogy a meglévő miómámat is eltávolítsák, ezért 2020 végére esedékessé vált egy újabb műtét. A rossz helyen lévő mióma akadályozta a teherbe esést. Mikor kiderült, hogy újabb műtét vár rám, még inkább beleástam magam a témába, és újra előjött az az érzés, hogy a tapasztalatokat, ismereteket, gondolatokat szeretném másokkal is megosztani. A műtét előtt 2 héttel kezdtem el a blogot, ami segít, hogy megérthessem mi-miért történik velem, segít kommunikálnom erről másoknak, reményeim szerint segítségére lehetek az olvasóknak is. A blogolás segít kapcsolatot teremteni másokkal, ismeretlenekkel, hasonlóan vagy éppen ellentétesen gondolkodó emberekkel. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az én műtétemet csak két nappal halasztották el, de nem több hónappal. Szóval már azon is rég túl vagyok, a testi-lelki sebek szépen lassan begyógyulnak és hittel, reménnyel vágok neki a 2021-es évnek.

Nem nagyon szoktam fogadalmakat tenni, pontosabban nem az újévhez kötöm a fogadalmakat, így most sem azzal zárom a sort, hogy idén biztosan elmegyek fogorvoshoz, meg hogy minden nap minimum 20 percet fogok sportolni, de még csak azt sem fogadom meg, hogy mindig jó leszek. Csak annyit írok, hogy törekedni fogok arra, hogy minden nappal egyre több legyen a hitem, egyre jobb ember legyek és egyre több embernek segíthessek.

Kép: térrendezés.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr6316362858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia