Kovászos gofri
Avagy a megmaradt kovász tökéletes felhasználása

Egy éves kovászos kenyérsütő „pályafutásunk” során elég sok kovász szokott megmaradni, ezekből férjem rendszeresen készít kovász chipset. A héten én is kísérleteztem, kipróbáltam egy édes receptet és a saját kedvemre formáltam. A végeredmény magáért beszél. Eddig egyik gofri sem lett ilyen igazi gofri állagú ás ízű, mint ez, amit kovásszal készítettem. A tészta megemelkedésével még van dolgom, de szerintem a család sem bánja a további kísérletezéseket.

2 evőkanál maradék kovász

400 ml tej
kb 1,5 evőkanál olvasztott méz
1 csomag vaníliás cukor

100 g teljes kiőrlésű liszt – a liszt mennyiségénél figyelni kell a tészta állagát

100 g BL 80 liszt

20 g rozsliszt

1 csipet só

kevés olvasztott kókuszzsír
2 tojás

 

A langyos tejben alaposan eldolgozom a kovászt, majd belekeverem a mézet, a vaníliás cukrot, a sót és a kókuszzsírt. Beleszitálom a liszteket, csomómentesre elkeverem, majd egy fél órát letakarva pihentetem. Pihentetés után hozzákeverem a két tojás sárgáját és a habbá vert fehérjéket és már mehet is a gofrisütőbe.

A tetejére citromos mascarpone és csokireszelék került (fél citrom, egy csomag vaníliás cukor és fél doboz mascarpone).

Megjegyzés: Persze a Jégbüfés gofrin és a belga waffelen nem tesz túl…egyenlőre J

 

Kép: saját

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozishittelesetellel.blog.hu/api/trackback/id/tr416399192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hit Endometriózis Gasztrónómia

Friss topikok

süti beállítások módosítása
HitEndometriózisGasztronómia